

NASA aloitti LLRV-testaukset lokakuun 1964 lopussa Ewdardsin lentotukikohdassa testipilottina tuolloin toimineen Joe Walkerin ohjauksessa. Ensimmäisessä testilennossa NASAn mukaan LLRV-aluksella päästiin sangen vaatimattomasti ainoastaan noin 3 metrin korkeuteen, mutta testien edetessä, ja muiden testipilottien myötä viimeistään vuonna 1965 kerrottiin savutetun parhaimmillaan jo satojen metrien korkeus. Apollo-skeptikot tosin väittävät, että NASA olisi väärentänyt näitä kuvia, joissa LLTV/LLRV -alus olisi ollut kuvattuna satojen metrien korkeudessa. Kyseisellä aluksella kun ei ollut mahdollisuus nousta niin korkealle, ja kyseisistä kuvista puuttuvat moottorista tulleen savun ja ilmanpaineen merkit.
LLTV oli varustettu kolmella moottorilla, joista keskimmäisen oli tarkoitus simuloida Kuun painovoimaa, ja kahdella muulla moottorilla laitetta oli tarkoitus ohjata ja säätää sen korkeutta. Ohjaamo oli sijoitettu laitteen reunalle, koska mahdollisimman matalan painopisteen avulla kautta pyrittiin parantamaan aluksen tasapainoa. Silti tasapainon pitäminen oli vaikeaa, aluksen kun väitettiin kallistuvan jatkuvasti vaarallisesti. Aluksen tekniikassa kerrottiin myös esiintyneen erilaisia toimintahäiriöitä. Näitä LLRV/LLTV-aluksia valmistettiin kaikkiaan viisi kappaletta, joista kolme tuhoutui harjoitusten aikana.
![]() |
Neil Armstong laskeutuu laskuvarjolla
LLTV-onnettomuden jälkeen. |
![]() |
Tämä kuva on LLTV-onnettomuudesta, joka tapahtui 29.1.1971. |
![]() |
Tätä NASAn Dryden Flight Research Centerissä vuonna 1965 otettua LLRV-harjoituskuvaa väitetään kuvamanipulaatioksi. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.