tiistai 4. syyskuuta 2012

9/11 (part 1): the WTC-planes

Kuva hetkeä ennen ensimmäistä
WTC-tornin iskua.
Mitä oikeasti tapahtui päivänä, jolloin World Trade Centerin rakennukset New Yorkissa tuhoutuivat 11. syyskuuta 2001? Muistan itsekin katsoneeni tapahtumia suu auki televisiosta suorana lähetyksenä. Tuolloin en juurikaan osannut epäillä sitä mitä maailmalle kerrottiin tapahtuneen. Olipa kyseessä röyhkeitä terroristeja!? Näin jälkikäteen epäilen kuitenkin suuresti, että tapahtumat olisivat voineet mennä siten mitä virallisessa versiossa on annettu ymmärtää, sillä epäselvyyksiä on liian paljon. Se mitä oikeasti tapahtui, on ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana lukemattomien spekulaatioiden ja salaliittoteorioiden aiheena.

En tunne kovin syvällisesti tapauksen yksityiskohtia, joten otan esille vain muutaman yksityiskohdan, jonka perusteella on syytä epäillä mitä Yhdysvaltojen hallinto, lähinnä CIA ja FBI ovat julkisuuteen kertoneet. Videofilmit toimivat tässä yhteydessä eräänä keskeisinä todisteina. Ensimmäisen lentokoneen törmäyksestä WTC 1:een (north tower) on olemassa vain yksi videofilmi, josta ei oikeastaan voi päätellä vielä mitään epäilyttävää. Toisen lentokoneen törmäyksestä WTC 2:een (south tower) on sitten olemassa jo kymmenkunta eri kuvakulmista kuvattua filmiä, ja ensimmäinen outous paljastuu jo siinä.

Virallisen version mukaan kyseessä olisi pitänyt olla kaupallinen lentokone, United Airlanesin lentokone Boing 767 (UA 175), mutta väitetään, että silminnäkijät eivät nähneet lähestyvässä lentokoneessa kyseisen lentoyhtiön logoja tai väritystä. Useimmat silminnäkijät kuvailivat, että kone oli harmaa, ilman ikkunoita tai sen ikkunat olivat kiinni, ja käytännössä sitä ei voinut sekoittaa United Airlanesin koneeseen.  Mikäli tämä pitäisi paikkaansa kyseessä ei siis olisi voinut olla sama kone minkä ilmoitettiin törmänneen WTC-torniin. Eräässä tv-dokumentissa väitetään lisäksi, että henkilöitä, joiden kerrottiin olleen matkustajina lentokoneessa, ei suurelta osin oikeasti ollut edes olemassa, vaan kyseessä oli tekaistuista henkilöllisyyksistä.





Pitäisin hyvin todennäköisenä, että lentokoneen törmäyksessä kakkostorniin on siis ainakin jotain vialla. Mikäli näin tosiaan on, voimme myös päätellä, että sama saattaisi päteä myös ykköstorniin, sillä siinäkään lentokoneessa ei ollut näkyvillä ikkunoita. Kyseiset lentokoneet eivät täten olisi olleet kaupallisia matkustajalentokoneita toisin kuin CIA väittää. Mikä sitten oli oikein kyseessä? Tähän liittyen on olemassa nähdäkseni ainakin kaksi vaihtoehtoa.

Ensimmäinen, yksinkertaisempi vaihtoehto on, että kyseessä olisi ollut sotilaslentokoneista, jonkinlaisista rahtikoneista,  mahdollisesti jopa kauko-ohjattavista, jotka olivat myös mahdollisesti lastattu täyteen räjähteitä. Tämä "sotilaskoneteoria" onkin kenties todennäköisin ja varteenotettavin vaihtoehto. Tätä tukisivat myös olemassa olevat fyysiset todisteet. Nimittäin lentokoneista, jotka törmäsivät torneihin, kerrottiin löytyneen joitakin osia kadulta jälkeenpäin, kuten moottorin ja laskeutumistelineen osia, joista olisi selvinnyt koneiden tarkempi tyyppi. FBI ei kuitenkaan ole viralliseseti julkaissut löydöksiään mistä koneista oli kysymys. Epävirallisen tiedon mukaan maasta löytynyt moottori ei kuitenkaan olisi ollut 767-moottori, vaan jotain aivan muuta. Sekin on tosin epäselvää, löytyikö näitä osia todellisuudessa kadulta, vai oliko kyse lavastuksesta, eli sijoitettiinko osat kadulle jälkikäteen? Tämän toteuttaminen olisi ollut kylläkin sangen hankalaa siten, ettei asiaa olisi huomattu?

Toinen, melko hurjalta kuulostava vaihtoehto liittyy aiemmin käsittelemääni ufo-teknologiaan, jota olen kutsunut nimellä "Bluebeam". Tällöin kyseessä olisi äärimmäisen edistyneellä tekniikalla taivaalle heijastettu kolmiulotteinen lentokoneen simuloitu projektiokuva, joka olisi mahdollisesti projisoitu ohjuksen ympärille. En ole aiemmin suostunut uskomaan, että tästä voisi olla kysymys, kuten eräät asiantuntijat ovat väittäneet omien tutkimustensa perusteella. Mutta muutamat asiat kieltämättä puhuvat myös "hologrammiteorian" puolesta.

Erikoisena yksityiskohtana parilla videolla pitäisin sitä, että lentokoneen siipi katoaa mystisesti ennen törmäystä WTC2:een. Tämä aiheuttaa kieltämättä ihmetystä, sillä eihän lentokoneen siipi voi itsekseen kadota? Saattaisiko selityksenä olla kolmiulotteinen hologrammi, joka olisi nähtävissä joka puolelta samanlaisena, jolloin olisi vain tapahtunut aavistuksenomainen tekninen lipsahdus hologrammin viimeisen sekunnin aikana? Mielenkiintoista onkin, että siipi katoaa kahdesta eri kuvakulmasta kuvatussa videossa. Katoavat siivet ovat lisäksi eri puolella konetta. Voisiko kyseessä olla hologrammivirhe? Vai ovatko siivet kadonneet nettivideoiden heikon resoluution johdosta? Katsokaapa itse!








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.